4 tips voor het juist inzetten van linkbuilding

4 tips voor het juist inzetten van linkbuilding

Vergroot je online zichtbaarheid

Linkbuilding wordt tegenwoordig steeds meer gebruikt, dit om de vindbaarheid van websites te kunnen vergroten. Dit doe je door bepaalde zoekwoorden die linken naar jouw websites op allerlei andere sites te laten plaatsen, zodat klanten via die links automatisch op jouw website komen. Echter het is iets waar je je goed in moet verdiepen zodat je het op de juiste wijze toe kunt passen. Slechte nietszeggende links kunnen je ranking in Google verlagen. Dus, je moet een unieke content op jouw website plaatsen zodat de potentiële klanten ook blijven lezen als ze er eenmaal op terecht zijn gekomen en ze niet snel naar de concurrent gaan. Er zijn nog meer tips die je kunt opvolgen, lees snel verder!

Uitbesteden of zelf doen

Je hebt de mogelijkheid om linkbuilding uit te besteden maar je kunt ook zelf aan de slag gaan. Het vereist enige vaardigheid om het op de juiste manier in te zetten. Allereerst met je website autoriteit hebben; doordat je linkjes op andere websites hebt staan, komen mensen dus naar jouw website toe. Daardoor krijg je een hogere ranking in Google. De kwaliteit van de linkjes en relevantie is belangrijk, niet zozeer de hoeveelheid linkjes. Als je goede content hebt geschreven, dan is het voor andere websites interessant om dit te delen. Er zijn diverse strategieën om linkjes naar je website te krijgen. Je kunt links maken, kopen en verdienen.

Links plaatsen, kopen en verdienen

Allereerst kun je links plaatsen op een domein, dat verwijst naar je eigen website. Dit kun je doen door je website toe te voegen aan startpagina’s, reacties achter te laten bij andere blogs, of je website URL toe te voegen aan je social media. Je kunt ook links kopen, je betaalt andere website-eigenaren voor het plaatsen van een link die verwijst naar jouw website. Maar dit is tegen de regels van Google. Dus dit is niet echt aan te raden. Tot slot kun je links verdienen, door andere website-eigenaren te mailen, of zij links willen plaatsen naar jouw website. Je kunt ook organisch links verdienen. Dat zijn links, die door andere website-eigenaren op hun site worden geplaatst of op social media, wanneer zij jouw content interessant vinden. Zorg dat je een boeiend, en aantrekkelijk verhaal op je website plaatst! Hier kun je ook professionals voor in huren, de SEO uitbesteden aan zo’n specialist is aan te raden.

Goede content is het belangrijkste

Hier boven heb je dus kunnen lezen dat goede, unieke content van groot belang is, ook om aantrekkelijk genoeg te zijn om op andere sites zichtbaar te zijn. Mocht je de SEO niet uitbesteden hier enkele tips om een goede content te maken. Je dient een overzichtelijke website te maken, waar klanten makkelijk doorheen kunnen scrollen. Je kunt een SSL-certificaat regelen voor je website. Ook is het van belang op de snelheid te letten van je site. Want bij trage websites haken mensen snel af. Tot slot is het een goed idee ook een mobiele versie van je website te maken. Immers, veel mensen gebruiken tegenwoordig overal hun smartphone. Dus test vooral uit of jouw website geschikt is om op de mobiel te bekijken.

Meer links naar je website!

Dus, kortom, zorg voor zoveel mogelijk pakkende links naar jouw website waar je je product om een zo origineel mogelijke manier op verkoopt. Meld je aan op startpagina’s, marktplaatsen en bedrijvengidsen. Publiceer persberichten en schrijf guestblogs. En tot slot, schrijf dus hele goede (foutloze) teksten voor je website, die als linkmagneet werken! Of je nu een site hebt over make-up, meubelen, of evenementen aanprijst, authenticiteit is een pré. Veel succes met een goede linkbuilding!