Hoewel veel promotie via het internet plaatsvindt, zijn er volop gelegenheden om bedrukt promotiemateriaal te gebruiken. Dan geef je iemand iets tastbaars in handen en indien goed gekozen, wordt die persoon regelmatig herinnerd aan dat wat op het voorwerp bedrukt staat. Online promotie vliegt doorgaans voorbij en wordt door de kijker weer vergeten. Dat heeft onder meer te maken met de overvloed waarmee die wordt geconfronteerd. De promotie dient dan regelmatig te worden herhaald, voordat de inhoud ervan bij de kijker blijft hangen.
Wat bedoelen we met bedrukken?
We bedoelen hier met bedrukken niet alleen het bedrukken van papier. We verstaan eronder ook het aanbrengen van een tekst, een logo, een figuur, een foto en dergelijke, op allerlei andere materialen. Dus praten we niet alleen over het traditionele bedrukken, maar ook over graveren, schilderen en etsen. De materialen die worden bedrukt, zijn behalve papier, ook karton, metaal, glas, hout en kunststof. Van die materialen worden tal van verschillende voorwerpen gemaakt. Glazen bedrukken, is slechts een voorbeeld.
Voorbeelden van voorwerpen
Bekende voorbeelden van voorwerpen die worden bedrukt, zijn behalve de al genoemde glazen ook pennen(sets), kalenders, agenda’s, notitieboeken, bekers, papierhouders, tassen, horloges en veel meer. We praten over goedkoop promotiemateriaal, maar ook over dure relatiegeschenken. De keuze van het voorwerp dat wordt gekozen om te bedrukken, wordt bepaald door het doel en de situatie.
Het doel van het bedrukken van voorwerpen
Bij de bedrukte voorwerpen om weg te geven, kan het accent op promotie liggen. Het kan gaan om de promotie van een nieuw product, het attenderen op een prijsverlaging of ze kunnen bedoeld zijn voor de vergroting van de naamsbekendheid van een bedrijf en/of merk. De voorwerpen kunnen echter ook zijn bedoeld als relatiegeschenken. Dan kan het gaan om een relatief duur voorwerp, dat vaak gepersonaliseerd wordt. Daarbij kan worden gedacht aan het aanbrengen van de naam van de relatie op het geschenk. Als een bedrijf deelneemt aan een beurs, dan kunnen daar brochures en andere relatief goedkope voorwerpen worden gebruikt, die mensen kunnen meenemen. Voor bestaande relaties kunnen de voorwerpen iets meer kosten. Een verkoper zal natuurlijk voldoende visitekaartjes moeten hebben, om die weg te kunnen geven aan bezoekers waarmee zij/hij een gesprek heeft.
Hoe kom je aan promotiemateriaal?
Zoals met veel zaken, hoef je voor promotiemateriaal bestellen niet meer de straat op. Je kunt online surfen om het promotiemateriaal te vinden dat je nodig hebt. Dat wil niet zeggen, dat het geen zin heeft om een leverancier te bezoeken. Dan kan je een betere indruk krijgen van de kwaliteit van niet alleen de bedrukking, maar ook van het voorwerp waarop dat gebeurt. Als je eenmaal je ‘hofleverancier’ hebt gevonden, dan kan je daar in de toekomst met een gerust gevoel online je promotiemateriaal bestellen en kan het een belangrijk onderdeel zijn van je online marketing strategie.
Ahoy, wij zijn hofstijl.nl!
Wij zijn een (nieuws)website en bloggen over nieuws en informatie over ons kikkerlandje. Dit doen we vanuit Den Haag!